Tromsdalen rideklubb ble stiftet i 12.06.1991 og holder til i Tromsøysundvegen 326 med hundeklubben som vår nærmeste nabo på fastlandet.

Tromsdalen rideklubb er en ny og moderne stall med svært godt inneklima for deg og din hest. Stallen er dugnadbasert, vi har gode fasiliteter med ridebane rett utenfor døren og tur muligheter i området rundt i Kroken som blant annet lysløypa og mange fine turstier i skogen.

Stallen vår:
Stallen består av 15 bokser, vaskespilt, utstyrsrom, salrom, tørke rom for dekken, klubbrom med kjøkken, fôrrom, høyrom og to garderober med toalett.

Uteområde:
Vi har 7 paddocker som er fordelt på hestene i stallen. Målet vårt er at ingen hester skal stå alene.

Ridebane og turmulighet
Vi har en utendørs ridebane som nylig har fått ny bunn, det er satt opp nytt hinderskur med nytt hindermateriale. Klubben står også for diverse annet utstyr som kan benyttes av oppstallørene.

Uteområdet og ridebanen blir brøytet gjennom hele vinteren og harvet på sommeren.